Sabtu, 24 September 2011

APABILA UMNO/BN TERCIRIT- BIRIT DAN TERBERAK-BERAK.




Sekarang baru tercirit birit dan terberak-berak. Cuba bayangkan Wanita Pertama Malaysia sedang terberak-berak. Hahaha,. UMNO/BN semakin nazak dan harap-harap tak lama lagi mampuslah parti warisan penjajah yang bernama UMNO tu. Hahahah.

Kepada pakcik-pakcik dan makcik- makcik yang beranggapan UMNO/BN tu parti ‘Maha Hebat’ cuba-cubalah buka mata. Kepada penyokong-penyokong UMNO/BN yang masih muda dan remaja, tapi takde mata, baik hang mampus sahaja. Hahaha. Hoi penyokong UMNO/BN, kalau hang ada mata, sila lihat data-data ini yang aku boldkan ini. Kalau tak nak lihat baik kau mampus saja.

Kerajaan Pakatan Selangor menambah simpanan tunai sebanyak RM200 juta dalam tempoh enam bulan ini, menjadikan jumlah terkumpul RM1,100 juta dan merupakan rekod kewangan paling baik dalam tempoh 28 tahun.

Menurut Menteri Besar Tan Sri Khalid Ibrahim, sejak 2008 hingga Jun 2011, Selangor telah berjaya menarik pelaburan berjumlah lebih RM35,000 juta.
Manakala sejak Januari hingga 30 Jun tahun ini sahaja, pelaburan di Selangor bernilai RM5,200 juta iaitu 18 peratus dari keseluruhan pelaburan di dalam negara.

Menurut Khalid, pelaburan tersebut terdiri dari pelaburan domestik sejumlah RM2,100 juta dan pelaburan asing berjumlah RM3,100 juta.

“Ini bermakna Selangor berada di tempat teratas dalam keseluruhan pelaburan di dalam negara,” katanya pada Majlis Santapan Malam anjuran Kerajaan Negeri Selangor Darul Ehsan di Pusat Konvensyen Shah Alam, malam tadi.

Menurut Khalid, sebanyak 135 projek yang terdiri dari 89 projek baharu dan selebihnya 46 projek sedia ada, membuka sebanyak 10,000 peluang pekerjaan.

Ini bermakna, ujarnya, kerajaan Selangor sekarang bukan sahaja berjaya meningkatkan hasil negeri tetapi juga berjaya melaksanakan pengurusan kewangan dengan cekap dan berkesan.

Beliau berkata,sejak dasar “Merakyatkan Ekonomi Selangor” diperkenalkan 100 hari selepas menerajui pentadbiran Negeri Selangor,sejumlah RM500 juta telah disalurkan terus kepada rakyat Selangor.

Selain itu, katanya Skim Air Percuma 20 meter padu berjumlah melebihi RM387 juta, Skim Tabung Warisan (RM1.8 juta), Hadiah Anak Masuk Universiti (RM19 juta), Skim Usia Emas dan OKU (RM49 juta) dan Skim Mikro Kredit Luar Bandar dan Kemiskinan Bandar yang kini melebihi RM2 juta dan berbagai-bagai bantuan kemasyarakatan yang akan diberikan secara berterusan.

Rakyat Selangor juga, kata beliau menikmati hasil dari pengurusan hasil pasir yang kini dijalankan secara tersusun kerajaan negeri melalui anak syarikat kerajaan negeri yang memperoleh keuntungan RM12 juta setakat bulan Jun tahun ini.

Rujukan : SINI


ULASAN JIWA HAMBA:
Tanggapan hanya UMNO/BN yang mampu memerintah negara adalah karut semata-mata. Itu adalah fatwa yang dikeluarkan oleh penjajah British untuk memastikan anak emasnya yang bernama UMNO kekal memerintah buat selama-lamanya. Sesiapa sahaja yang mencintai negara perlulah berjuang untuk menamatkan hayat anak emas penjajah, iaitu UMNO.

1 ulasan:

Afida Anuar berkata...

PRU 13 ni kita buktikan.. insyaAllah...

PS: salam kunjungan juga;)