Ahad, 25 September 2011

APABILA PERKASA MENYALAK




Sambutan Aidilfitri dan ceramah timbalan presiden PAS Mohamad Sabu di Seremban tercemar apabila beberapa penyokong PAS cedera akibat dibaling batu dan air botol oleh sebuah kumpulan kongsi gelap Melayu yang dikenali sebagai PERKASA.

Acara yang dijadual bermula jam 9 malam tetapi setengah jam sebelum itu, kira-kira 100 penyokong kumpulan pendesak Melayu, PERKASA mula berhimpun di tepi jalan utama yang terletak kira-kira 60 meter dari pentas ceramah.




(seorang mangsa keganasan PERKASA)

 
Mereka membawa sepanduk dan kain rentang seperti "Mat Sabu Pembohong", "Mat Sabu Perosak Bangsa" dan "Mat Sabu Hina Pejuang".

Pada awalnya, keadaan dilaporkan terkawal tetapi apabila Mohamad atau lebih popular dengan panggilan Mat Sabu mula menyampaikan ceramah pada jam 10.15 malam, ahli-ahli PERKASA itu didakwa cuba bergerak ke arah pentas.

Lebih Lanjut Lihat : Malaysia Kini

Ulasan Jiwa Hamba:
PERKASA itu Anjing dan Anjing Itu PERKASA. DULU anjing-anjing bernama PERKASA ingin melancarkan perang ke atas penganut-penganut Kristian. Tapi si Najib banggang tak ambil apa-apa tindakan pun. Macammana Najib nak ambil tindakan sebab PERKASA itu anjing-anjing belaan UMNO.

Tiada ulasan: