Isnin, 5 Mac 2012

LYNAS: APABILA NAMEWEE LEBIH ISLAMIK DARI NAJIB.



Aku bukannya peminat Namewee dan aku juga tahu yang lelaki cina yang banyak menimbulkan kontroversi. Tapi dalam isu Lynas, ternyata Namewee jauh lebih islamik berbanding Najib. Namewee walaupun agak nakal tapi dia turut berjuang menentang Lynas. Dia hargai nyawa-nyawa manusia yang  mendiami negeri Pahang.



Ini berbeza sekali dengan Najib.Bagi Najib. Walaupun sudah bergelar haji, namun Najib sangat halobakan wang. Bagi Najib, yang penting hanyalah wang. Wang seakan-akan menjadi objek sembahan bagi Najib. Ini kerana Najib memerlukan jutaan Ringgit Malaysia demi memuaskan nafsu Rasmah Mansur.

Semua tahu Rasmah tu hodoh,jadi jutaan ringgit diperlukan untuk mencantikannya. Rasmah perlukan gelang dan cincin yang cantik dan mahal, juga beg tangan yang berjenama. Semua ini semata-mata untuk mencantikkan Rasmah yang sememangnya hodoh.

Najib tidak kisah walaupun Pahang bakal menjadi tanah perkuburan gara-gara Lynas, tapi Namewee pula bangkit mempertahankan kesucian Pahang daripada dinodai oleh Lynas.

Jelas lagi bersuluh, Namewee jauh lebih islamik berbanding Najib dalam isu Lynas. Ingat, aku hanya fokuskan kepada isu Lynas.

1 ulasan:

Mat Indera Sipejuang berkata...

Bukan hanya perkara ini sahaja yang kadang-kadang Orang bukan Islam nampak lebih Islamik dari Orang Islam itu sendiri.

Dalam soal menyatuni rakyat miskin dan susah pun kadang-kadang orang bukan Islam lebih kehadapan dari orang Islam.

Bila timbul Isu Murtad maka sebok kita menyalahkan orang bukan Islam kerana Murtad terjadi.

Tanpa kita mempersoalkan adakah ianya salah kita yang tidak mendahului dalam hal menyantuni orang-orang Islam yang susah dan miskin.

Salam Ukhwah dan Salam Perjuangan buat Sahabatku yang dikasihi... terima kasih kerana lebih dahulu melawati dan mengikuti blog sy.

Sudah semestinya sy akan link kan blog Saudara kedalam blog sy... demi menyemarakkan perang alam maya bagi menegakkan kebenaran.

Salam Perjuangan buat Saudara dan seluruh pencinta kebenaran. Terima Kasih.